mariatafvelin

Open up !!!

Av maria tafvelin - 2024-04-21 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32 Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)


I onsdags hämtade jag Otto på förskolan igen, men då åkte vi direkt till Boviken. På onsdagen hade jag majssoppa på menyn och som topping fanns: Popcorn, stekt kyckling och gröna ärtor. quesadillas med ost fanns att få till åxå :)

Till mellis serverade jag hårt bröd, pålägg, nachochips, gurkstavar, morotsstavar, stjälkselleri och två olika sorters dip. 

 

 

Kokade jordgubssylt åxå


 

På torsdagen stekte jag tunna pannkakor och serverade dem med jordgubbssylten

 

samt bakade bröd på soppan som var kvar sedan dagen innan


Fredag gjorde jag laxgratäng till lunch

 

Det blev uppskattat. En av pedagogerna kom in i köket och frågade om det Fanns ett recept, eller om det var hittepå rakt igenom ... fniss. 


Jag hade beställning på en 10 bitars smörgåstårta och 10 bitar efterrätt. Till efterrätten gjorde jag cheesecake

   

TIll mellis bjöd jag på fruktsallad och yoghurt

 

Fredagkväll när jag varit ute på kvällspromenaden (det blev rätt sent) och kom in på gården, så kom det en kvinna halvspringandes med en snöskyffel och skulle upp på snökanten mot ett fönster i huset mittemot (Det är ett låst boende, där det stundom varit rätt så rörigt... )  Hon ramlade när hon skulle upp på snön, och skrek och hade sig. Till slut fick hon sig upp och bankade på rutan med hjälp av snöskyffeln. 

- Open up, ropade hon högt. 

Jag fann för gott att skyndsamt låsa upp entrédörren och hasta in till mig. 


Igår var jag på stan tillsammans med Pernilla, Hannah, Sture och Sixten. Sixten sov precis hela tiden, och Sture vaknade när vi i princip var färdiga och skulle åka hem.  Tog hundarna på en liten sväng, sedan var det dags för hockey. Jag kokade lite grötris och förberedde för gurksushi som jag skulle fixa i ordning inför andra perioden.

 

Riktigt smaskigt! Dessutom vann ju Skellefteå matchen :)


Hundarna såg åxå matchen 

   

   


Idag klev jag upp kl 8, duschade, gick ut med hundarna, åt frukost, och nu är det dags för städning och tvättstugan. 


Hoppas du har en bra helg, och att du kan fylla den med värda grejer!


Tjing så länge


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards